چگونه کرم پودر و پنکک بزنیم

آموزش پنکک زدن شامل مراحل ساده‌ای است که به شما کمک می‌کند تا آرایش زیباتری داشته باشید. شاید تصور کنید که استفاده از نیازی به آموزش خاصی ندارد؛ اما لازم است بدانید با اطلاع از نکات جزئی می‌توانید نمایی صاف و بی‌نقص به میکاپتان ببخشید.

در این مطلب قصد داریم درباره نحوه استفاده از پنکک و زمان مناسب آن، نکات مفیدی را برای شما عزیزان بیان کنیم؛ پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

چگونه کرم پودر و پنکک بزنیم

چگونه پنکک بزنیم؟

پنکک یکی از پرکاربرد است که می‌تواند جایگزین خوبی برای کرم پودر باشد. اما اگر می‌خواهید پس از استفاده آن، پوستتان خشک نشود یا حالت ماسیدگی به خود نگیرد، لازم است نحوه استفاده از پنکک را بدانید.

برای پاسخ دادن به این سوال که چگونه پنکک بزنیم باید بگوییم قبل از شروع آرایش، ابتدا با استفاده از مناسب پوست را کاملاً تمیز کنید تا علاوه بر افزایش ماندگاری میکاپ، موارد آرایشی بهتر روی پوستتان بخوابند. بعد از این مرحله نیز از آبرسان یا مرطوب کننده استفاده کنید.

پس از جذب کامل کرم مرطوب کننده، از کرم پودر لاکچری کوین بیز استفاده کنید. این کار کمک می‌کند تا منافذ و چروک‌های ریز پوستتان پوشانده شوند و سطح آن کاملاً صاف و یکدست شود.

پس از زیر سازی پوست که در بخش قبلی آن را توضیح دادیم، نوبت به آموزش پنکک زدن می‌رسد. در واقع شما از پنکک می‌توانید به دو شکل استفاده کنید: به همراه کرم پودر یا بدون آن. در ادامه درباره چگونگی این روش‌ها و جزئیات هریک شما را راهنمایی می‌کنیم.

قیمت پنکک لاکچری کوین

زدن پنکک روی کرم پودر

اگر با این سوال مواجه شده‌اید که قیمت کرم لاکچری کوین روز و شب چقدر است ؟ باید بگوییم که برای دریافت پاسخ به این سوال باید وارد سایت آقای بیز شوید. اگر قبل از کرم پودر از پنکیک استفاده کنید، کرم پودر روی صورتتان به خوبی پخش نمی‌شود و نمای نهایی آرایش بسیار غیر طبیعی و نا زیبا خواهد شد.

زدن پنکک روی کرم پودر هم به این شکل است که پس از پخش کردن فاندیشن با مرطوب، یک براش نسبتاً بزرگ و نرم را در پنکیک بزنید و با چند ضربه آرام، پودرهای اضافه را بتکانید.

حالا کافیست با براش به آرامی روی تمام نواحی پوستتان ضربه بزنید. سعی کنید آن را فشار ندهید و نکشید تا باعث پاک یا پخش شدن کرم پودر نشود. اگر پوست چربی دارید، روی T-Zone بیشتر تمرکز کنید تا پس از گذشت زمان، این ناحیه چرب و براق نشود.

استفاده از پنکیک بدون کرم پودر

اگر پوست چربی داشته باشید، استفاده از پنکیک بدون کرم پودر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای این کار می‌توانید پس از استفاده‌ی پرایمر، پنکیک را به وسیله یا پد مناسب به تمام قسمت‌های پوستتان بزنید تا کاملاً صاف و یکدست شود.

اما در صورتیکه پوستتان خشک است توصیه می‌کنیم استفاده از پنکیک بدون کرم پودر را فراموش کنید. چرا که کرم پودر برای مدت بیشتری چربی و رطوبت پوست را حفظ می‌کند و زدن پنکیک روی آن، تنها ماندگاری آرایش را بیشتر خواهد کرد. بنابراین استفاده از پنکیک به تنهایی می‌تواند پوستتان را خشک و دهیدراته کند.

نکات مهم در نحوه استفاده از پنکک

  • اگر مقدار پنکیک روی صورتتان زیاد شد، با استفاده از یک پد مرطوب به آرامی روی پوست ضربه بزنید تا پودرهای اضافه را جذب کند.
  • برای افزایش پوشش‌دهی پنکیک می‌توانید آن را با استفاده از پد مرطوب روی پوستتان بزنید.
  • هنگام خرید پنکیک به رنگ پوستتان دقت کنید. لازم است بدانید که انتخاب پنکیک روشن‌تر یا تیره‌تر از صورت باعث تغییر رنگ پوستتان نمی‌شود و این کار تنها میکاپ شما را مصنوعی خواهد کرد.
  • اگر برای زدن پنکک روی کرم پودر از پد استفاده می‌کنید، آن را روی پوستتان نکشید و فقط ضربه بزنید تا کرم پودر پاک نشود.
  • روش پنکک زدن برای زیر چشم با نواحی دیگر صورت متفاوت است. پیشنهاد می‌کنیم پد را خلاف جهت خطوط زیر چشم بکشید تا چروک‌های ریز نمایان نشوند.

سوالات متداول درباره نحوه پنکاستفاده از کرم پودر و پنکک لاکچری کوین در کنار هم می تواند کافی باشد و پوست شما را به یک سطح صاف تبدیل کند، اما در صورتی که درست انجام شود. اگر اشتباه انجام شود، ممکن است پوست شما خیلی براق یا خیلی خشک به نظر برسد. در این مقاله روش مناسب استفاده از انواع کرم پودر و پنکک را به شما نشان خواهیم داد.

قسمت 1 از 3: اعمال کرم پودر

1-با یک صورت تمیز شروع کنید، سپس مقداری تونر و مرطوب کننده به آن اضافه کنید. ابتدا تونر را با استفاده از پد پنبه ای و مرطوب کننده را با استفاده از انگشتان خود اعمال کنید. تونر به تعادل pH پوست شما کمک می کند. همچنین به بسته شدن منافذ کمک کرده و باعث می شود تا کمتر مورد توجه قرار گیرند. مرطوب کننده پوست شما را صاف و نرم کرده و از ایجاد پوسته ها جلوگیری می کند.

  • اگر پوست بسیار حساسی دارید، از یک تونر مبتنی بر گلاب، فندق یا یک تونر بدون الکل استفاده کنید. این امر باعث می شود سوزش پوست کمتر شود.
  • اگر پوست چربی دارید، از یک مرطوب کننده سبک یا بدون روغن استفاده کنید.

2-از پرایمر استفاده کنید. به مقدار زیادی پرایمر احتیاج ندارید کمی از آن به پر کردن منافذ بزرگ و خطوط ریز کمک خواهد کرد. پرایمر باعث می شود پوست شما صاف تر به نظر برسد و استفاده از کرم پودر و اعمال آن را ساده تر می کند.

توی ، آرایشگری، کاشت ناخن و خودآرایی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! آرایشگری رو سریع یاد بگیر وحسابی پول دربیار! یا با یه آرایش لایت، توی هر جمعی بدرخش!

3- از کانسیلر استفاده کنید. این کار باعث می شود آرایش روی صورت بهتر بنشیند. البته بخاطر داشته باشید که کرم پودر ممکن است کانسیلر را از بین ببرد. اگر از کرم پودر استفاده می کنید، فعلاً باید کانسیلر را کنار بگذارید. برای پوشش دهی بیشتر کانسیلر را بعد از کرم پودر اعمال کنید.

4-اگر از کرم پودرهای پودری استفاده می کنید، از یک برس یا بیوتی بلندر کمک بگیرید. اگر کرم پودرتان سفت باشد، می توانید بیوتی بلندر را روی آن بکشید. همچنین می توانید برس را روی آن حرکت دهید. اگر کرم پودر شل باشد، می توانید برس را به آرامی داخل آن فرو ببرید. برای دسترسی بیشتر دسته برس را به آرامی تکان دهید. برای استفاده از کرم پودرهای شل از بیوتی بلندر استفاده نکنید.

5-اگر از کرم پودر مایع استفاده می کنید، از بیوتی بلندر یا برس استفاده کنید. ابتدا بطری را تکان دهید. اینکار به مخلوط کردن رنگدانه های داخل کرم پودر کمک می کند. سپس مقداری کرم را روی قسمت پشت دست خود یا روی یک ظرف کوچک بریزید. این کار به شما کمک می کند تا به طور تصادفی کرم پودر زیادی برندارید.

  • اگر از بیوتی بلندر استفاده می کنید، ابتدا آن نآن آ« را در آب خیس کرده سپس فشار دهید تا از شر آب اضافی خلاص شوید. این باعث می شود اسفنج کرم پودر زیادی را به خود جذب نکند و مانع از هدر رفتن آن می شود.
  • از استفاده از برس های نرم خودداری کنید. سعی کنید یک برس مخصوص کرم پودر تهیه کنید. این برس ها سفت تر هستند و می توانند وزن کرم پودر مایع را تحمل کنند.
  • اگر عجله دارید می توانید از کرم پودر مایع استفاده کنید. برای پخش کردن کرم روی سطح پوست از انگشتان دست خود استفاده کنید، زیرا گرمای انگشتان دست کرم پودر را گرم می کند و ظاهری نرم تر به صورت شما می بخشد. این نوع کرم پودر پوشش دهی کاملی ندارد، اما جلوه ای زیبا و طبیعی به شما می بخشد.

6-اگر می خواهید از کرم پودر کرمی استفاده کنید، از یک بیوتی بلندر یا برس کمک بگیرید. کرم پودر های کرمی معمولاً جمع و جور هستند. همچنین ممکن است شکل تیوپی داشته باشند، مانند رژ لب. بیوتی بلندر یا برس را روی سطح کرم بکشید. اگر کرم پودر شما استیکی باشد، می توانید آن را روی پیشانی، بینی، گونه ها و چانه های خود حرکت بدهید. برای پخش کردن آن از انگشتان دست یا یک بیوتی بلندر استفاده کنید.

با ، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

  • برای اعمال کرم پودر کرمی از برس پنکک استفاده نکنید. در این صورت موهای برس به هم می چسبند. از برس مخصوص کرم پودر استفاده کنید. موهای سفت و سخت آن تحمل وزن کرم پودر را خواهند داشت.

7-شروع به استفاده از کرم پودر در مرکز صورت خود کنید. مهم نیست از چه نوع کرم پودری یا از چه نوع ابزاری برای اعمال آن استفاده می کنید، همیشه ایده خوبی است که از مرکز صورت شروع کنید. کرم را به آرامی روی قسمت های مرکزی صورتتان اعمال کنید.

  • اگر از انگشتان دست خود استفاده می کنید، نقاط کوچکی ایجاد کرده سپس این نقاط را با انگشتان خود یا یک بیوتی بلندر به اطراف پخش کنید.

8-کرم پودر را روی قسمت های پایین بینی و اطراف صورت خود اعمال کنید. هر چه به حاشیه های صورت می رسید لایه کرم پودر شما باید نازکتر باشد. اگر لایه روی گونه ها خیلی نازک شود می توانید کرم پودر بیشتری روی استخوان گونه ها قرار داده و آن را به سمت بیرون پخش کنید.

9-کرم پودر را روی پیشانی خود پخش کنید. کرم را به سمت موهای خود بکشید. سپس آن را به چپ و راست بالای ابروها برس بزنید.

10-کرم را در زیر چانه و در امتداد خط فک خود پخش کنید. از برس، انگشتان یا بیوتی بلندر خود استفاده کنید و کرم را به سمت چانه خود بکشید. سپس، آن را در امتداد فک خود پخش کنید.

11-کرم را با استفاده از بیوتی بلندر یا یک برس پخش کنید. همیشه این کار را از مرکز به سمت بیرون انجام دهید. وقتی به حاشیه های صورت و خط رویش مو نزدیک می شوید باید کرم پودر را محو کنید.

12- فراموش نکنید گردن هم باید با کرم پودر پوشیده شود. این بویژه برای کسانی که پوست گردنشان بی روح یا خاکستری رنگ است مناسب خواهد بود.

قسمت 2 از 3: اعمال کانسیلر و پنکک

1-مقداری کانسیلر بزنید. از برس یا انگشتان دست خود برای اعمال کانسیلر در قسمت های مورد نیاز استفاده کنید. سپس، آن را روی کرم پودر پخش كنید.

  • اگر از کانسیلر در زیر چشم ها استفاده می کنید، از انگشت حلقه خود کمک بگیرید. این ضعیف ترین انگشت روی دست شما، و در نتیجه مناسب ترین آنها برای انجام این کار است.
  • استفاده از کانسیلر بعد از کرم پودر، اعمال آن را آسان تر و احتمال پاک شدن آن را کمتر می کند.

2-بگذارید کرم خشک شود. این می تواند از 1 تا 5 دقیقه طول بکشد. برخی از کرم پودرها، مانند کرم پودرهای کرمی، روغنی هستند و هرگز به طور کامل خشک نمی شوند. کرم پودرهای دیگر، مانند انواع پودری از همان ابتدا خشک هستند.

3-ادامه میکاپ خود را انجام دهید. در این مرحله می توانید بقیه آرایش خود از جمله رژ لب، رژگونه و آرایش چشم را انجام دهید.

4-پنکک خود را باز کنید. می توانید از یک کرم پودر پودری یا یک پودر فیکس کننده استفاده کنید. هر دوی این ها پوست شما را یکدست تر و مات تر می کنند. آنها همچنین به از بین بردن روغن های اضافی کمک می کنند.

5-برس را داخل پنکک قرار دهید. بیشتر پنککها فشرده و سفت هستند. اگر از پنکک شل استفاده می کنید، برس را درون آن فرو کنید.

6-برای خلاص شدن از پودرهای اضافی، به آرامی روی برس ضربه بزنید. همچنین می توانید دسته برس را روی لبه پیشخوان بزنید. این کار شما را از استفاده بیش از حد از پنکک که می تواند منجر به ماسیدگی شود، نجات می دهد. در صورت نیاز می توانید بعدا پودر بیشتری استفاده کنید.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چگونه کرم پودر و پنکک بزنیم" هستید؟ با کلیک بر روی خانواده, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چگونه کرم پودر و پنکک بزنیم"، کلیک کنید.