هنیه: قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس غزه اجرایی شود

هنیه: قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس غزه اجرایی شود

رئیس دفتر سیاسی حماس خواهان اجرای قطعنامه شورای امنیت درمورد آتش‌بس در غزه شد.

هنیه: قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس غزه اجرایی شود

به گزارش زندگی نیوز، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس امروز جمعه گفت آنچه در ۷ اکتبر رخ داد، زلزله‌ای بود که پایه‌های رژیم صهیونیستی را به لرزه درآورد و آمریکا را بر آن داشت سریعاً برای نجات اشغالگران به‌ویژه ارتش رژیم صهیونیستی اقدام کند.

وی افزود عملیات «طوفان الاقصی» مسئله فلسطین را به اولویت اصلی در عرصه بین المللی بازگرداند.

به نقل از سایت خبری المنار، هنیه تاکید کرد قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس در نوار غزه هم‌اکنون باید اجرایی شود.

۲۱ خرداد طرح پیشنهادی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه میان رژیم صهیونیستی و حماس با عنوان قطعنامه ۲۷۳۵ در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد.

هنیه خاطرنشان کرد حماس با چشم‌اندازی روشن و متعهد به مطالبات ملت فلسطین حرکت می‌کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد هر توافق پیشنهادی یا ابتکارعملی که متضمن مطالبات و موضع مقاومت باشد، بررسی خواهد شد زیرا توقف این جنگ جنایتکارانه علیه مردم غزه اولویت مقاومت فلسطین است.

مقاومت فلسطین همواره اعلام کرده با هر توافقی که شامل شروط چهارگانه یعنی توقف کامل جنگ، خروج کامل نیروهای صهیونیستی از نوار غزه، بازگشت آوارگان به محل زندگی خود و افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه و آغاز بازسازی این باریکه باشد، موافقت می‌کند.

هنیه با بیان اینکه ما به آنچه در سخنان رئیس جمهور آمریکا درباره دعوت به آتش بس دائمی، عقب نشینی اشغالگران از غزه، بازسازی و مبادله اسیران مطرح شده، مثبت نگاه می کنیم تاکید کرد: باید پروژه‌های مقاومت را در همه مجامع بین‌المللی اثبات کنیم زیرا مهمترین عامل هستند.

وی درمورد نحوه رفتار رژیم صهیونیستی در مذاکرات آتش‌بس غزه گفت رژیم اشغالگر از همان ابتدای مذاکرات، در پاسخ‌هایش تعلل می‌کند. استراتژی رژیم صهیونیستی در مذاکرات، افزایش فشار بر حماس و مقاومت فلسطین است.

هنیه با بیان اینکه حماس از سخنان بایدن درمورد مذاکرات آتش‌بس غزه استقبال کرده است، تاکید کرد آنچه در سخنان بایدن (درباره دعوت به آتش بس دائمی، عقب نشینی اشغالگران از غزه، بازسازی و مبادله اسیران) مطرح شده بود، در توافق پیشنهادی رژیم صهیونیستی نبود.

وی افزود حماس خواهان پایان دادن به جنگ غزه و عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از سراسر نوار غزه است اما دشمن تعلل می‌کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: همه نظاره‌گر هستند که مقاومت در رفح چه می‌کند. مقاومت پس از ۹ ماه در تمام جبهه‌های جنگ در نوار غزه مقاومت می‌کند. ما با محورهای مقاومت در همه جبهه‌ها برای بازدارندگی و دفع تجاوز به نوار غزه تلاش می‌کنیم.

پایان خبر زندگی نیوز

هنیه: قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس غزه اجرایی شود

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هنیه: قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس غزه اجرایی شود" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هنیه: قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس غزه اجرایی شود"، کلیک کنید.