چوکا یک برند تاریخی است/ احیاء چوکا اشتغالزایی به دنبال دارد

زندگی نیوز/گیلان معاون وزیر تعاون چوکا را یک برند تاریخی برای کشور دانست و اضافه کرد: تاسیس یک مجموعه تولیدی زمان بر و پرهزینه است اما زیرساخت های تولید در چوکا آماده است.

چوکا یک برند تاریخی است/ احیاء چوکا اشتغالزایی به دنبال دارد

اسماعیل گرجی پور امروز سه شنبه نهم اردیبهشت در حاشیه سفر به استان گیلان و بازدید از مجتمع چوکا با اشاره به قدمت این واحد صنعتی در عرصه تولید و اشتغال اظهار کرد: با مسائل و مشکلات چوکا آشنا و پیگیر رفع آن هستیم.

وی اصلاح ساختار و خروج از بنگاه داری را تکلیف شرکت های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در راستای برنامه هفتم دانست و افزود: اگرچه مجتمع چوکا با مشکلاتی در بخش های تامین مالی و خط تولید فرسوده و عدم به روز شدن تکنولوژی و تامین مواد اولیه مواجه است اما باید تلاش کنیم تا این برند محلی و منطقه ای احیا شود.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی احیاء چوکا را موجب اشتغالزایی در منطقه و استان دانست و تصریح کرد: به دنبال احصاء مسائل و مشکلات این مجتمع و ارائه راهکارهای عملیاتی از سوی مدیران استانی هستیم.

گرجی پور تامین مالی را تنها یکی از مسائل چوکا دانست و ادامه داد: بدهی های این مجتمع تولیدی به دستگاه ها نیز قابل پیگیری در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان است اما حل مسائل مدیریتی باید در اولویت باشد.

وی چوکا را یک برند تاریخی برای کشور دانست و اضافه کرد: تاسیس یک مجموعه تولیدی زمان بر و پرهزینه است اما این ظرفیت در چوکا وجود دارد و زیرساخت های تولید نیز آماده است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

معاون وزیر تعاون از مسئولان استانی و شهرستانی خواست در راستای شعار سال به حمایت از سرمایه گذاران برای بهره وری ظرفیت های موجود بپردازند و تصریح کرد: آماده حمایت از واحدهای تولیدی جهت عبور از بحران های مدیریتی جهت حفظ اشتغال و رونق تولید هستیم.

علی لقمانی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز با اشاره به سفر وزیر تعاون به استان در دی ماه گذشته تاکید کرد: شاخص ترین برنامه وزیر در سفر به گیلان بازدید از مجتمع چوکا و پیگیری مسائل و مشکلات کارخانه و کارگران این واحد تولیدی بود.

وی بدهی چوکا به تامین اجتماعی و دستگاه های خدمات رسان را قابل حل دانست و بیان کرد: اگرچه مشکل اصلی این مجتمع تامین مالی است اما وزیر تعاون اصلی ترین و عمده ترین مشکل چوکا را در مدیریت آن می داند زیرا یک مدیریت درست حل و فصل سایر مسائل و مشکلات نیز ممکن خواهد شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گیلان بیان کرد: مجتمع چوکا در گذشته ۶۰۰۰ نفر کارگر داشته که این حجم از نیروی انسانی هم به نقطه قوت و هم به نقطه ضعف چوکا تبدیل شد.

لقمانی از مدیریت جدید چوکا و مدیران استانی خواست راهکارهای لازم را جهت تامین مواد اولیه و بازاریابی و… ارائه کنند و افزود: در صورت تامین مالی برای پرداخت بدهی ها مجددا شاهد ایجاد بدهی خواهیم بود و لذا باید برای ۶۰۰ کارگر فعلی برنامه مناسب جهت تولید و فروش محصول را تعریف کنیم.

پایان خبر زندگی نیوز

چوکا یک برند تاریخی است/ احیاء چوکا اشتغالزایی به دنبال دارد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چوکا یک برند تاریخی است/ احیاء چوکا اشتغالزایی به دنبال دارد" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چوکا یک برند تاریخی است/ احیاء چوکا اشتغالزایی به دنبال دارد"، کلیک کنید.