مطالبات داروخانه های خصوصی همدان پرداخت شد – خبرگزاری زندگی نیوز | اخبار ایران و جهان

مطالبات داروخانه های خصوصی همدان پرداخت شد - خبرگزاری زندگی نیوز | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری زندگی نیوز، فریبرز نیاستی با اشاره به پرداخت مطالبات پزشکان و موسسات و مراکز درمانی استان همدان گفت: با توجه به نقش اثرگذار تامین مالی منابع مورد نیاز در موسسات درمانی طرف قرارداد به منظور ارایه خدمات مطلوب تر به بیماران، اداره کل بیمه سلامت استان از سال گذشته تمام توان خود را به کار گرفته است تا با پرداخت به روز مطالبات موسسات طرف قرارداد، پزشکان و داروخانه ها نسبت به تسویه مطالبات موسسات و مراکز درمانی استان مبادرت نماید.

مطالبات داروخانه‌های خصوصی همدان پرداخت شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

وی اظهار داشت: خوشبختانه پرداخت های بیمه سلامت به موسسات و مراکز درمانی نسبت به سال های قبل بسیار به روزتر شده است در حالی که در سالهای قبل این پرداخت ها با تاخیرهای طولانی مدت انجام می شد.

نیاستی با بیان اینکه هم اکنون اداره کل بیمه سلامت استان با 1012 مرکز تشخیصی درمانی در سطح استان طرف قرارداد است افزود: مطالبات داروخانه های خصوصی استان تا پایان دی ماه سال 1402 پرداخت گردیده است. مطالبات بیمارستانها و مراکز دولتی دانشگاهی و داروخانه های دولتی تا پایان شهریور سالجاری پرداخت شده است. مطالبات بیمارستان های خصوصی، مراکز خصوصی، غیردانشگاهی تا پایان آبان ماه سالجاری مطالبات درمانگاه ها، مراکز پاراکلینیک، آزمایشگاه ها و مطب پزشکان بخش خصوصی تا پایان آبان ماه، مطالبات پزشکان خانواده شهری تا پایان دی ماه سال 1402 پرداخت شده و سطح یک روستایی دانشگاه علوم پزشکی همدان و اسدآباد تا پایان دی ماه تسویه گردیده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی مطالبات سال 1401 مراکز و موسسات درمانی استان به مبلغ بیش از 1,000 میلیارد تومان پرداخت و تسویه گردیده است گفت: خسارت متفرقه بیمه شدگان به صورت هفتگی پرداخت می گردد و تا تاریخ 26/ 11/ 1402 پرداخت شده است.

نیاستی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تا کنون بیش از 771 میلیارد تومان برای هزینه های درمانی بیمه شدگان به مراکز و موسسات درمانی استان توسط بیمه سلامت همدان پرداخت گردیده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با تسریع در پرداخت مطالبات موسسات و مراکز درمانی استان، مراکز و موسسات مذکور دغدغه کمتری برای رفع نیازها و کمبودهای خود داشته باشند و این امر موجب تسهیل در خدمت رسانی به بیمه شدگان گردد و روز به روز شاهد افزایش سطح کمی و کیفی ارایه خدمات سلامت به مردم عزیزمان باشیم.

نیاستی با اشاره به اهمیت توجه به پیشگیری از بیماری به منظور مدیریت هزینه های درمانی کشور بیان کرد: در حال حاضر پیشگیری یکی از موضوعات بااهمیت بیمه سلامت محسوب می شود و بیمه سلامت خود را در تشخیص های زودهنگام بیماری ها سهیم می داند و تلاش می کند با جریان سازی اطلاعات سلامت در کشور بتواند در امر پیشگیری تاثیرگذار باشد. پیشگیری چنان برای سازمان بیمه سلامت دارای اهمیت گردیده است که در سالجاری «معاونت پیشگیری و خدمات پایه سلامت» در سازمان بیمه سلامت ایجاد شد که این نویدبخش رویداد و نگرش جدید در نظام بیمه ای کشور در حوزه بیمه سلامت است. در همین راستا همه مردم و بیمه شدگان را به خودمراقبتی و اصلاح سبک زندگی به منظور پیشگیری از بیمار شدن دعوت می نماییم. هم اکنون جمعیتی بیش از یک میلیون و 82 هزار نفر (حدود 60 درصد جمعیت استان) تحت پوشش بیمه سلامت استان همدان می باشند که از این تعداد بیش از 850 هزار نفر در استان همدان به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت بهره مند هستند.

مطالبات داروخانه های خصوصی همدان پرداخت شد – خبرگزاری زندگی نیوز | اخبار ایران و جهان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مطالبات داروخانه های خصوصی همدان پرداخت شد – خبرگزاری زندگی نیوز | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مطالبات داروخانه های خصوصی همدان پرداخت شد – خبرگزاری زندگی نیوز | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.