بررسی وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در مجمع تشخیص مصلحت

بررسی وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در مجمع تشخیص مصلحت

جلسه کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام با هدف بررسی وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان کشور برگزار شد.

بررسی وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در مجمع تشخیص مصلحت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری زندگی نیوز، در ابتدای این جلسه حسین مظفر نایب رییس کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع، گزارشی از بررسی های کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه مجمع درباره وضعیت نخبگان و تولید علم در کشور ارایه کرد.

همچنین محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ارایه توضیحاتی درباره وضعیت علمی و آموزشی کشور، به وضعیت رتبه علمی ایران در مقایسه با کشورهای منطقه پرداخت و بر بهبود وضعیت حقوق و مزایای اعضای هییت علمی و نیز افزایش بودجه در نظر گرفته شده برای دانشجویان دکتری و بروز رسانی تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه های کشور تاکید کرد.

وی به افزایش برخی شاخص های علمی و فرهنگی در 2,5 سال اخیر اشاره کرد که از جمله مهم ترین آنها افزایش تعداد مجلات نمایه شده بین المللی کشور از 68 مجله به 101 مجله و نیز اقدامات مثبت فرهنگی در آموزش عالی، اختصاص 5% بودجه دانشگاه ها به امور فرهنگی مطابق برنامه هفتم و تخصیص 110درصدی بودجه دانشگاه ها در 3 سال اخیر است.

وزیر علوم همچنین بر اهمیت رسیدگی به مشکلات معیشتی استادان دانشگاه ها تاکید کرد و آن را مهم ترین عامل مهاجرت نخبگان علمی کشور دانست.

مدیرکل مشاوره و سلامت وزارت علوم نیز با بررسی آماری وضعیت فرهنگی، اجتماعی و روانی دانشگاه های دولتی در شش کلان مسیله روانی – اجتماعی دانشجویان، توضیحاتی را ارایه کرد.

همچنین معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، نیز گزارشی از مجموعه اقدامات فرهنگی وزارت علوم ارایه کرد و پس از آن اعضای کمیسیون با بیان نظرات خود برای حل مسایل مطرح شده، پیشنهادهای خود را ارایه کردند.

بررسی وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در مجمع تشخیص مصلحت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در مجمع تشخیص مصلحت" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در مجمع تشخیص مصلحت"، کلیک کنید.