هنر و فرهنگ با ایجاد فرصت برای گفتگو و تبادل نظر، به تقویت تفاهم و همدلی بین اقوام کمک می‌کنند

هنر و فرهنگ با ایجاد فرصت برای گفتگو و تبادل نظر، به تقویت تفاهم و همدلی بین اقوام کمک می‌کنند

به گزارش خبرگزاری زندگی نیوز از سنندج، اکبر محمدی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره منطقه ای تئاتر آئینی سنتی و آئین های نمایشی زیویه سقز که با حضور ۱۶ گروه نمایشی از ۹ استان کشور و یک گروه از اقلیم کردستان عراق به مدت 3 روز به میزبانی شهرستان سقز برگزار شد گفت : برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، فرصتی است تا هنرمندان کردستانی بتوانند با هنرمندان سایر مناطق و کشورهای جهان ارتباط برقرار کنند و از تجربیات یکدیگر بهره‌مند شوند که این امر علاوه بر ارتقای سطح کیفی هنر در استان ، به معرفی هرچه بهتر فرهنگ و هنر کردستان در سطح ملی و بین‌المللی کمک خواهد کرد.

هنر و فرهنگ با ایجاد فرصت برای گفتگو و تبادل نظر، به تقویت تفاهم و همدلی بین اقوام کمک می‌کنند

وی افزود: معتقدیم که سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ، سرمایه‌گذاری برای آینده است که در این راستا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان ، حمایت از رویدادهای فرهنگی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است و با حمایت از این رویدادها، علاوه بر تقویت روحیه نشاط و شادابی در جامعه، به غنای فرهنگی ، توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال نیز کمک خواهیم کرد.

محمدی توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، از جمله احداث سالن های پلاتو ، سینما و مجتمع‌های فرهنگی – هنری رااز دیگر اهداف سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در جهت کمک به توسعه فرهنگی این استان برشمرد و بیان داشت : تلاش می‌کنیم تا با توجه ویژه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر شهرستان ، زیرساخت‌های فرهنگی و هنری مناسب را در آن شهرستان ایجاد تا علاوه بر کمک به غنای فرهنگ هر منطقه ، از فرهنگ بومی و محلی استان نیز پاسداری نمائیم .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با بیان اینکه تنوع و تکثر ظرفیت‌های هنری در کردستان فرصت‌های بی‌نظیری برای توسعه گردشگری ، فرهنگی و اقتصادی ایجاد کرده است ، بر لزوم حمایت همه جانبه از هنرمندان و فعالان حوزه فرهنگ تأکید کرد و بیان داشت : ساخت سریال های فاخر تاریخی از جمله سنجر خان، معرفی قهرمانان ملی به کشور و میزبانی از رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری از جمله برگزاری سالانه جشنواره تئاتر خیابانی در شهرستان مریوان و همچنین برگزاری جشنواره های مختلف معرفی محصولات کشاورزی شاخص استان ، از جمله اقدامات مؤثر در حوزه های مختلف فرهنگی و ترویجی است که توانسته است در معرفی جاذبه های گردشگری و ظرفیت های بالقوه استان در بخش های مختلف به خوبی ایفای نقش نماید .

در پایان محمدی با تقدیر از فعالیت ها و خدمات کلیه هنرمندان استان کردستان ، از هنرمندان به عنوان سفیران فرهنگی استان یاد کرد و گفت : امیدواریم با حمایت از هنرمندان و برنامه های فرهنگی و هنری زمینه لازم را برای معرفی فرهنگ و هنر غنی استان کردستان به کل کشور و حتی جهان ایجاد نمائیم .
شایان ذکر است در پایان این مراسم از برگزیدگان دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر آئینی سنتی و آئین‌های نمایشی زیویه سقز با اهداء تندیس جشنواره و لوایح تقدیر تجلیل شد .

هنر و فرهنگ با ایجاد فرصت برای گفتگو و تبادل نظر، به تقویت تفاهم و همدلی بین اقوام کمک می‌کنند

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هنر و فرهنگ با ایجاد فرصت برای گفتگو و تبادل نظر، به تقویت تفاهم و همدلی بین اقوام کمک می‌کنند" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هنر و فرهنگ با ایجاد فرصت برای گفتگو و تبادل نظر، به تقویت تفاهم و همدلی بین اقوام کمک می‌کنند"، کلیک کنید.