علت قطع وصل شدن انتن تلویزیون

چرا تلویزیون آنتن ندارد؟

تلویزیون علاوه بر جنبه سرگرمی خود، جنبه آموزشی هم دارد که این بسیار مهم است و علاقه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. کیفیت دستگاه های تلویزیون روز به روز در حال بالا رفتن است، اما با این وجود باز هم سوالاتی مانند اینکه چرا تلویزیون آنتن ندارد، بسیار شنیده می شود. در این مقاله به بررسی مشکل سیگنال ندادن تلویزیون ها و چگونگی تعمیر تلویزیون می پردازیم، با ما همراه باشید.سیگنال نداشتن تلویزیون یکی از مشکلات اصلی این دستگاه هاست که به دلایل و شکل های مختلف در تلویزیون های مختلف  رخ می دهد. حتماً تا به حال برایتان اتفاق افتاده که در حال تماشای مسابقه تیم مورد علاقه یا فیلم محبوبتان هستید که ناگهان صفحه نمایش کاملاً سیاه شده و پیام نداشتن سیگنال روی صفحه نمایش پیدا می کند. در این شرایط چه باید کرد؟ اولین قدم این است که آرامش خود را حفظ کنید.

علت قطع وصل شدن انتن تلویزیون

گاهی اوقات نداشتن سیگنال در تلویزیون شما با علامت هایی مثل پرش تصاویر یا قطع شدن سیگنال آنتن اتفاق می افتد. در چنین مواردی اولین کار این است که آنتن تلویزیون خود را مورد بررسی دقیق قرار دهید.از زمانی که تلویزیون اختراع شده است، همواره مشکل آنتن دهی وجود داشته است. در گذشته آنتن ها را بر روی پشت بام ها نصب می کردند که این کار وقت و هزینه زیادی نیاز داشت. قدرت آنتن با واحد دسی بل مشخص می شود و هر چه این قدرت بالا تر باشد، تلویزیون بهتر سیگنال خواهد داد. شرکت های معتبر تولید کننده آنتن همواره قدرت آنتن را بیان می کنند.

عوامل مختلفی بر مشکل آنتن دهی تلویزیون تاثیر می گذارند که از جمله آن ها می توان به کابل آنتن، جنس آنتن، گیرنده دیجیتال، نوع تلویزیون و غیره اشاره کرد. در تلویزیون های قدیمی معمولا علت اصلی ندادن آنتن به دریافت نشدن سیگنال برمی گشت ولی اینک مسیله کمی پیچیده تر شده است و برای بررسی اینکه چرا تلویزیون آنتن ندارد، باید فاکتور های متعددی را در نظر گرفت.

دلایل سیگنال دهی ضعیف و آنتن ندادن تلویزیون

اگر آنتن در معرض باد باشد و مکان آن به خوبی تنظیم نشده باشد، سیگنال دهی با مشکل مواجه خواهد شد.کابل آنتن خود را همواره بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که کهنه و فرسوده نیست.پایه آنتن باید مستحکم باشد و به خوبی تنظیم شده باشد. مشکلات پایه حتی در آنتن های متحرک نیز منجر به ایجاد مشکلات سیگنال خواهد شد. اگر برد الکترونیکی آنتن جنس خوبی نباشد، گرد و غبار و رطوبت به آسانی وارد شده و کیفیت کار آنتن کاهش می یابد.

اگر مقابل آنتن شما موانعی وجود داشته باشد، آنتن به درستی کار نخواهد کرد. آنتن را باید در ارتفاع مناسب و به دور از موانع مختلف جای داد. پس اگر شما هم با این مشکل که چرا تلویزیون آنتن ندارد مواجه شدید، حتما به وجود موانع در مسیر آنتن توجه کنید. دریافت سیگنال مشابه از محل های مختلف نیز می تواند مشکل ساز باشد و سیگنال دهی را با مشکل مواجه کند.اگر فاصله آنتن و تلویزیون شما از برج فرستنده زیاد تر از حد معمول باشد، مشکلات سیگنال دهی اجتناب ناپذیر خواهد بود

ایراد ارسال امواج دلیل سیگنال نداشتن تلویزیون

به طور کلی نمایش پیغام نداشتن سیگنال در تلویزیون به دلایلی مختلفی اتفاق می افتد که اولین و مهم ترین دلیل آن ایراد در ارسال امواج است. در این صورت هیچ کاری از دست شما برنمی آید. فقط باید تا برطرف شدن مشکل کاملاً صبور باشید

مشکلات آنتن تلویزیون

ممکن است آنتن تلویزیون به دلیل شرایط بد آب و هوایی یا نشستن پرندگان دچار اختلال شده باشد. بنابراین قدم دوم برای رفع مشکل این است که آنتن تلویزیونتان را مورد بررسی قرار دهید. اگر موارد بالا را بررسی کردید اما باز هم مشکل برطرف نشد، حتماً موارد زیر هم ارزیابی کنید.

  • سوکت آنتن در سیم کشی های داخلی
  • بررسی فیش های متصل به کابل آنتن
  • اطمینان از سلامت سوکت ورودی آنتن
  • بررسی کابل های آنالوگ یا دستگاه set up box تلویزیون
  • تنظیمات نرم افزاری تلویزیون یا دستگاه دیجیتال
  • موارد مربوط به سخت افزار تلویزیون
  • بررسی اتصال های مستقیم آنتن تلویزیون.

اغلب تلویزیون های هوشمند امروزی مجهز به گیرنده های دیجیتالی هستند که باعث نمایش تصویر در آن ها می شوند. به این گیرنده های دیجیتال اصطلاحا ست آپ باکس هم گفته می شود و هرگونه اختلال یا خرابی در آن ها می تواند منجر به قطع شدن سیگنال تلویزیون شود. در صورتی که با مشکل سیگنال نداشتن تلویزیون شارپ مواجه شدید، کافیست مراحل زیر را انجام دهید تا مشکل به طور کلی ریشه کن شود.اگر از سلامت آنتن خود کاملاً مطمین هستید، کابل های آنتن را مورد بررسی قرار دهید. در این شرایط ممکن است با موارد زیر رو به رو شوید:

کابل آنتن به وسیله یک سوکت به سیم کشی داخلی ساختمان وصل شده است. در صورتی که در این شرایط قرار گرفته اید، برای بررسی سلامت  کابل به دانش الکترونیکی نیاز دارید. در برخی موارد کابل سالم است اما سوکت آن خراب شده که با تعویض سوکت مشکل به وجود آمده برطرف می شود. اگر سوکت شما به درستی کار می کند، باید سراغ کابل بین سوکت و تلویزیون بروید

سیگنال نداشتن تلویزیون زمان اتصال با گیرنده دیجیتال خارجی

اگر برای دریافت کانال های دیجیتال تلویزیون از گیرنده خارجی یا همان set up box استفاده می کنید، قبل هر چیز سلامت آنتن تلویزیون خود را بررسی کنید. در قدم بعدی سلامت سوکت اتصال آنتن به تلویزیون را بررسی کنید.کابل متصل به سوکت و فیش های اصلی سوکت تلویزیون را مورد بررسی قرار دهید.سوکت ورودی ست آپ باکس را مورد بررسی قرار دهید.

اطمینان از سلامت کابل اچ دی ام آی یا آنالوگ،

بررسی سیم ها و اطمینان از این مسیله که کابل متصل به تلویزیون دچار آسیب یا تاخوردگی نباشد.در صورتی که تمام موارد بالا را مورد بررسی قرار دادید اما باز هم تلویزیون سیگنال نداشت، گیرنده دیجیتال خود را یکبار ریست کنید. شما می توانید برای رفع مشکل سیگنال نداشتن تلویزیون درخواست خود را در سایت advancedtelevisionrepair.com  ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به محل شما اعزام شوند.

چگونه مشکل سیگنال دهی آنتن تلویزیون خود را حل کنیم؟

گاهی آنتن دهی ضعیف تلویزیون و عدم نمایش شبکه ها یا قطع شدن آنها مربوط به خرابی تیونر تلویزیون است. این قطعه در تلویزیون هایی وجود دارد که به گیرنده دیجیتال داخلی مجهز هستند و خرابی آن، مشکلاتی را در دریافت سیگنال ها ایجاد می کند. اما اگر مشکل سیگنال دهی مربوط به آنتن تلویزیون باشد، راه حل هایی برای آن وجود دارد که در ادامه به آن ها پرداخته می شود.

ارتفاع آنتن تلویزیون خود را بررسی کنید

آنتن های هوایی بسیار از آنتن های داخل خانه عملکرد بهتری دارند. دلیل این عملکرد خوب نزدیکی بیشتر این نوع آنتن ها به برج فرستنده است. پس هرچه ارتفاع آنتن هوایی بالا تر باشد، سیگنال دهی بهتر خواهد بود. اگر موقعیت خانه شما به گونه ای است که می توانید آنتن را در جایی بلند نصب کنید، حتما این کار را انجام دهید. در صورت بروز هر گونه مشکل با تکنسین های تعمیرات تلویزیون تماس بگیرید.

سعی کنید از آنتن جهت دار استفاده کنید

آنتن باید به گونه ای طراحی شده باشد که توانایی پیدا کردن جهت ها را داشته باشد. اگر آنتن جهت دار نباشد، پیدا کردن ایستگاه ها و برج های فرستنده برای آن مشکل خواهد بود. پس جهت دار نبودن آنتن نیز می تواند یکی از جواب های سوال چرا تلویزیون آنتن ندارد، باشد

از قدرت تقویت کننده ها غافل نشوید

بسیاری از کارشناسان در youtube.com برای رفع مشکل سیگنال دهی تلویزیون استفاده از تقویت کننده ها را پیشنهاد می کنند که این تقویت کننده ها با کیفیت های متفاوتی وارد بازار می شوند. اغلب تقویت کننده هایی توصیه می شوند که حول و حوش 14 دسی بل قدرت داشته باشند؛ البته بهتر است قبل از خرید حتما با افراد وارد مشورت کنید و با در نظر گرفتن مدل تلویزیون و آنتن خود اقدام به خرید کنید

مکانی مناسب برای نصب آنتن تلویزیون خود پیدا کنید

آنتن تلویزیون را باید در مکانی مناسب نصب کنید. برای این کار لازم است به آزمون و خطا بپردازید و آنتن را در جا های مختلفی تست کنید. استفاده از نقشه FCC DTV نیز می تواند موثر باشد و بهترین مکان های سیگنال دهی را به شما نشان دهد. پس اگر شما نیز از خود می پرسید که چرا تلویزیون آنتن ندارد، حتما به مکان آنتن توجه کنید و سعی کنید مکان بهتری را انتخاب کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "علت قطع وصل شدن انتن تلویزیون" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "علت قطع وصل شدن انتن تلویزیون"، کلیک کنید.