قرص سفکسیم 400 برای عفونت واژن در بارداری

قرص سفکسیم 400 برای عفونت واژن در بارداری؛ یکی از تجویزهای متخصص زنان برای درمان عفونت واژن ،همانطور که می دانید؛ تغییرات هورمونی و تضعیف سیستم هورمونی در دوران بارداری باعث بروز عوارض زیادی می شود. یکی از این مشکلات، ابتلا به عفونت هایی نظیر عفونت های قارچی و باکتریایی است. از داروهایی که برای عفونت واژن، پزشک ممکن است تجویز کند؛ قرص سفکسیم 400 برای عفونت واژن در بارداری است.

دانا | محصولات

عفونت های واژن در این دوران نیز قابل درمان هستند و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. فقط باید توجه داشته باشید که درمان باید زیر نظر بهترین دکتر متخصص عفونت زنان در تهران انجام شود و پزشک با توجه به شرایط شما تشخیص بدهد که دوره درمان سفیکسیم 400 چند روز است. قیمت ژل بهداشتی بانوان دکتر بیز با توجه به کارایی آن بسیار مناسب است.

چرا مصرف قرص سفکسیم 400 برای عفونت واژن در بارداری ضرورت دارد؟

یکی از تجویزهای متخصص زنان برای درمان عفونت واژن در دوران بارداری، می تواند آنتی بیوتیکی به نام سفکسیم 400 باشد. سفکسیم از آنتی بیوتیک هایی به شمار می رود که امکان دارد توسط متخصص زنان برای کاهش عوامل ایجادکننده عفونت برایتان در شرایط عادی و در دوران بارداری تجویز شود.

با این وجود که به طور معمول، داروهای خوراکی در دوران بارداری برای بیمار تجویز نمی شوند تا مبادا خطری برای جنین ایجاد کنند؛ تجویز و مصرف قرص سفکسیم 400 برای عفونت واژن در دوران بارداری بسیار ضروری است.

به این علت که سایر درمان ها مانند لیزر نمی توانند در دوران بارداری قابل استفاده و کارآمد باشند. لزوم استفاده از قرص سفکسیم 400 برای عفونت واژن در دوران بارداری، همچنین به این علت است که در صورت عدم رسیدگی، عفونت واژن به رحم منتقل شده و برای مادر و جنین خطرات زیادی را ایجاد می کند.

بنابراین با تجویز قرص سفکسیم 400 برای توسط یک متخصص زنان مجرب، نگران عوارض این دارو نباشید؛ زیرا مطالعات حیوانی انجام شده در این مبحث، شواهدی مبنی بر اختلال در باروری و آسیب به جنین، نشان نداده است. با این وجود در صورتی که دوز بالا و مصرف بیش از حد دارو برای مادر نیاز باشد، احتمال سقط جنین افزایش پیدا می کند.

همچنین اهمیت مراجعه به پزشک متخصص برای تجویز سفکسیم در بارداری، به این دلیل است که عفونت در بارداری اگرچه قابل درمان است، اما سهل انگاری در درمان آن خطرات زیادی به دنبال دارد.

زایمان زودرس، وزن پایین نوزاد هنگام تولد، سقط جنین و همچنین ناهنجاری های مادرزادی، از جمله خطرات مربوط به بی توجهی و عدم مراجعه به متخصص زنان برای پیگیری درمان عفونت است.

بسیار توصیه می شود که مصرف سفیکسیم در بارداری باید زیر نظر یک متخصص زنان باتجربه انجام شود. لازم به ذکر است که مصرف قرص سفکسیم 400 برای عفونت واژن در بارداری زمانی ضرورت دارد که فواید مصرف سفکسیم برای مادر بیشتر از خطرات آن باشد.

در این مطلب همراه ما باشید تا علاوه بر بحث در مورد قرص سفکسیم 400 برای عفونت واژن در دوران بارداری، اطلاعات مفیدی را در مورد قرص سفیکسیم برای عفونت ادراری در اختیار شما بگذاریم. محصولات دکتر بیز را از کجا تهیه کنیم ؟ از شعبه های رسمی شرکت بیز.

دوره درمان سفیکسیم 400 چند روز است؟

نکته ای که در مصرف قرص سفکسیم 400 برای عفونت واژن در دوران بارداری باید در نظر داشته باشید؛ توجه به این موضوع است که شرایط شما و پیشرفت بیماری تعیین می کند که چگونه قرص سفکسیم 400 را مصرف کنید. در واقع پزشک با در نظر گرفتن شرایط به شما می گوید که دوز مصرف دارو باید چطور باشد یا دوره درمان سفیکسیم 400 چند روز است.

علاوه بر توجه به دستورات پزشک، شما می بایست کاتالوگ و برچسب دارو را پیش از مصرف به خوبی مطالعه کنید. مصرف قرص سفکسیم 400 برای عفونت واژن در دوران بارداری به هیچ عنوان بیشتر یا کمتر از مقادیر تجویز شده، توصیه نمی شود.

در غیر این صورت درمان عفونت به درستی انجام نشده و امکان دارد خطراتی را برای مادر و جنین به همراه داشته باشد. این دارو را می توانید طبق دستور پزشک و شرایط خودتان، همراه با غذا یا بدون غذا مصرف کنید.

در صورت تجویز سفکسیم مایع توسط پزشک، پیش از اندازه گیری دوز باید سوسپانسیون خوراکی را تکان دهید تا غلظت مواد به حالت طبیعی بازگردد. قرص جویدنی سفکسیم 400 را نیز می بایست پیش از قورت دادن، بجوید.

توجه به نحوه مصرف داروی مایع سفکسیم بسیار مهم است. شما باید با سرنگ مخصوص یا قاشق مخصوص به اندازه گیری دقیق دوز، پیش از مصرف اقدام کنید. توجه داشته باشید که این دارو را برای مدت زمان تجویز شده توسط پزشک، مصرف کنید.

در صورتی که بهبودی علایم عفونت را مشاهده کردید؛ نباید به صورت خود خواسته مصرف قرص سفکسیم 400 برای عفونت واژن در دوران بارداری را قطع کنید.ناتمام گذاشتن درمان طبق دوز های تجویز شده، حتی با وجود رفع علایم، احتمال ابتلا به عفونت هایی که می توانند به آنتی بیوتیک ها مقاوم باشند را بیشتر می کند.

مصرف این دارو ممکن است در برخی آزمایشات، مانند قند خون نتایج غیرعادی ایجاد کند؛ بنابراین در صورت مراجعه به پزشکان دیگر، مصرف سفکسیم را می بایست به آن ها توضیح دهید. قابل ذکر است که سفکسیم برای عفونت های باکتریال واژینال تجویز می شود و عفونت-های ویروسی مثل سرماخوردگی یا آنفولانزا را درمان نمی کند.

موارد قابل توجه پیش از مصرف قرص سفکسیم 400 برای عفونت واژن در بارداری

سفکسیم نیز مانند بسیاری از داروها می تواند حساسیت به همراه داشته باشد. شما می بایست پیش از مصرف قرص سفکسیم 400 برای عفونت واژن در دوران بارداری، در صورتی که به سفکسیم یا آنتی بیوتیک های نظیر آن مثل سفزیل، سفتین، اومنیسف، مفلکس و غیره حساسیت دارید؛ به پزشک خود اطلاع دهید.

در صورت حساسیت نباید از قرص سفکسیم 400 برای عفونت واژن در دوران بارداری استفاده کنید. همچنین در صورت حساسیت به پنی سیلین نیز، باید پزشک متخصص زنان خود را مطلع کنید.

از موارد دیگری که باید در حین مصرف سفکسیم مورد توجه قرار دهید؛ شرایط نگهداری دارو است. این دارو را می بایست در دمای اتاق و به دور از نور، گرما و رطوبت نگهداری کنید. نوع مایع دارو را می توانید در یخچال نگهداری کنید. اگر پس از 14 روز دارو کامل استفاده نشده بود، باید داروی باقی مانده را دور بریزید.

در صورتی که مصرف یک دوز دارو را فراموش کردید؛ باید آن را به محض یادآوری مصرف کنید. اما در حالی که تقریباً زمان نوبت بعدی فرا رسیده باشد، می بایست دوز فراموش شده را نادیده بگیرید و از مصرف آن بپرهیزید. در این حالت لزومی ندارد دوز فراموش شده را جبران کنید.

عوارض مصرف قرص سفکسیم 400 برای عفونت واژن در بارداری

از عوارض قرص سفکسیم 400 مانند داروهای آنتی بیوتیک دیگر، اسهال است. درگیری با اسهال ضمن مصرف قرص سفکسیم 400 برای عفونت واژن در دوران بارداری همچنین می تواند نشانه و اثرات بروز عفونت جدیدی باشد.

در صورتی که درگیر اسهال خونی یا اسهال آبکی شوید؛ می بایست به پزشک متخصص خود، این مورد را اطلاع دهید. قابل توجه است که در صورت قرار گرفتن در این شرایط، نباید از داروی ضد اسهال استفاده کنید؛ مگر اینکه تجویز پزشک باشد.

واکنش های حساسیتی از دیگر عوارض مصرف این قرص برای عفونت واژن در زمان بارداری است. در صورت بروز علایم آلرژیک مانند تنفس دشوار، کهیر، تورم صورت، لب ها، گلو یا زبان می بایست به اورژانس مراجعه کنید. همچنین در صورت تجربه هر کدام از شرایط زیر باید فوراً با پزشک متخصص خود تماس بگیرید:

  • اسهال آبکی یا خونی و درد شدید معده
  • زردی (زردی چشم یا پوست)
  • پوست زرد یا رنگ پریده
  • تشنج
  • ضعف یا حال بد ناگهانی همراه با تب و لرز
  • علایم شبیه آنفولانزا
  • زخم های پوستی، زخم های دهان و لثه های متورم
  • ضربان سریع قلب
  • واکنش شدید پوستی
  • گلو درد، تب و تورم در صورت یا زبان
  • کبودی در قسمت های مختلف بدن
  • تورم در پاها یا مچ پا
  • احساس تنگی نفس یا خستگی
  • خونریزی غیرمعمول
  • سوزش در چشم ها
  • احساس سبکی سر
  • عدم ادرار یا ادرار کم، ادرار دشوار یا دردناک
  • درد پوست در پی التهاب پوستی قرمز یا بنفش که گسترش می یابد (به ویژه قسمت بالایی بدن و صورت) که موجب ایجاد تاول و لایه برداری می شود.

توجه داشته باشید که موارد گفته شده به عنوان عوارض قرص سفکسیم 400 برای عفونت در دوران بارداری، لیست جامعی از عوارض جانبی نیست و امکان دارد عوارض دیگری نیز برای شما اتفاق بی ا فتد و یا اینکه هیچ کدام از این موارد را تجربه نکنید. در هر حال هرگونه عوارض غیرطبیعی و ناراحت کننده ای را تجربه کردید، با پزشک متخصص خود در میان بگذارید.

قرص سفکسیم 400 برای عفونت واژن در بارداری با چه داروهایی تداخل دارد؟

در بحث تداخل دارویی، داروهای مختلفی امکان دارد با سفکسیم 400 تداخل دارویی داشته باشد. برای مثال بعضی از داروهای تجویزی و بدون نسخه، محصولات گیاهی و ویتامین ها با این آنتی بیوتیک تداخل دارند. محصولات آرایشی شرکت بیز با قیمت کمتر را میتوانید از فروشگاه ما تهیه کنید.

شما می بایست پیش از مصرف قرص سفکسیم 400 برای عفونت واژن در دوران بارداری، پزشک خود را از تمام داروهایی که هم اکنون استفاده می کنید یا مصرف آن را به تازگی قطع کرده اید؛ مطلع سازید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قرص سفکسیم 400 برای عفونت واژن در بارداری" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قرص سفکسیم 400 برای عفونت واژن در بارداری"، کلیک کنید.