این جنگنده ها نقطه قوت روسیه هستند/ عکس

به گزارش خبرگزاری زندگی نیوز و براساس گزارش مجله زندگی نیوز، این شاخه از ارتش روسیه در طول تاریخ خود شاهد چندین درگیری بوده است، از جمله دو جنگ چچن،، جنگ در گرجستان و اخیراً جنگ در اوکراین. همچنین نیروی هوایی روسیه در جنگ داخلی سوریه نیز مشارکت داشته است، و این نیرو در تغییر موازنه جنگ به نفع حکومت فعلی سوریه موثر و تعیین کننده بوده است.

این جنگنده ها نقطه قوت روسیه هستند/ عکس

با این وجود، از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، نیروی هوایی روسیه از چندین جت جنگنده جدید در صفوف خود استقبال کرده و در عین حال برخی از هواپیماهای قدیمی را که برخی از آنها در جنگ اوکراین شرکت کرده اند نیز حفظ کرده است. در نتیجه، نیروی هوایی روسیه برخی از هواپیماهای خود، از جمله هواپیماهایی که در این لیست ارایه شده اند را از دست داده است. داده های ارایه شده در مورد این تلفات از وبسایت Oryx گرفته شده است. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 5 مورد از بهترین جت های جنگنده نیروی هوایی روسیه آشنا کنیم.

5 جت جنگنده برتر نیروی هوایی روسیه

5- Sukhoi Su-27

  • ورود به سرویس: 1985
  • تلفات تایید شده در جنگ اوکراین: دستکم یک فروند

بر اساس گزارش یکپارچه سازی داده OE (ODIN)، وب سایتی که توسط ارتش ایالات متحده اداره می شود، یکی از انواع هواپیماهای قدیمی در نیروی هوافضای روسیه، سوخوی Su-27 است که در سال 1985 وارد خدمت شد. Su-27 که به عنوان یک رقیب مستقیم برای F-14 Tomcat و F-15 Eagle معرفی شد، برای ماموریت های برتری هوایی طراحی شده و نسخه های جدیدتر آن قادر به انجام عملیات های مختلف جنگ هوایی بودند.

بر اساس گزارش کی یف ایندیپندنت، دیمیترو پلتنچوک، سخنگوی نیروی دریایی اوکراین مدعی شده که روسیه یکی از هواپیماهای سوخوی سو-27 خود را بر فراز قلمروهای اشغالی کریمه ساقط کرده است. به ادعای پلتنچوک، روس ها در حالت آماده باش بودند و به دلیل یک خطای انسانی – که آن را “عامل انسانی” نامیدند – جنگنده خودی به درون دریای سیاه سقوط کرد.

5 جت جنگنده برتر نیروی هوایی روسیه

4- Sukhoi Su-30

  • ورود به سرویس: 1996
  • تلفات تایید شده در جنگ اوکراین: دستکم 11 فروند

سوخوی Su-30 از زمانی که برای اولین بار در دهه 1990 توسعه یافت، نسخه های مختلفی داشته است، اما سال 1996 به عنوان سال ورود آن به سرویس اعلام شده است. در حالی که روسیه کاربر اصلی آن بوده است، بسیاری از دیگر کشورها از جمله هند از این جنگنده استفاده می کنند، در حالی که هند Su-30 را تحت لیسانس و با نام Su-30MKI تولید کرده است.

وبسایت Oryx به دستکم 11 فروند هواپیمای سوخوی سوخوی سو-30 نیروی هوافضای روسیه اشاره کرد که در طول جنگ بین اوکراین و روسیه، از جمله تلفات در مراحل اولیه درگیری، سرنگون شده اند. ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین در یک پست فیسبوکی در دسامبر 2023، اعلام کرد که نیروهایش یک فروند سوخو Su-30 را سرنگون کرده اند.

این جنگنده ها نقطه قوت روسیه هستند/ عکس

3- Sukhoi Su-35

  • ورود به سرویس: 2014
  • تلفات تایید شده در اوکراین: دستکم 7 فروند

سوخوی Su-35 یکی دیگر از هواپیماهای اخیراً ساخته شده – مشتقی ارتقا یافته از Su-27 – است که به طور فعال در جنگ اوکراین شرکت کرده است و Rosoboronexport، شرکت تحت کنترل دولت روسیه که مسیول صادرات محصولات نظامی به کشورهای دیگر است، آن را به عنوان قدرتمندترین سیستم هواپیمای نسل 4++ با عناصری نسل پنجم دانسته است.

در هر صورت، به گزارش نشنال اینترست، دستکم 7 فروند از این هواپیما در طول جنگ در اوکراین سرنگون شده است، از جمله حداقل سه فروند در چند هفته گذشته. تلفات Su-35 و همچنین سایر هواپیماها مانند هواپیمای گران قیمت و کمیاب Beriev A-50، توانایی های نیروهای هوافضای روسیه را در چند هفته گذشته کاهش داده است.

5 جت جنگنده برتر نیروی هوایی روسیه

2- Mikoyan MiG-35

  • ورود به سرویس: 2019
  • تلفات تایید شده در جنگ اوکراین: 0

Mikoyan MiG-35 جت جنگنده دیگری است که Rosoboronexport از آن به عنوان یک هواپیمای نسل 4++ با برخی فناوری های نسل پنجم یاد کرده است، جنگنده ای که بر اساس Mig-29M/M2 ساخته شده است. این هواپیما می تواند با اهداف هوایی و همچنین اهداف زمینی ثابت و متحرک درگیر شود.

نیروی هوافضای روسیه این جنگنده را در دسامبر 2023 برای خدمت رزمی فعال در اوکراین به کار گرفت. چند ماه پیش تر، یوری اسلیوسار، مدیر کل شرکت هواپیمایی متحد (UAC)، به خبرگزاری روسی تاس گفت که این شرکت شش فروند هواپیمای MiG-35 را به نیروی هوایی روسیه تحویل داده است که برخی از تحویل های اولیه قرار است برای نمایش های هوایی مورد استفاده قرار گیرند.

5 جت جنگنده برتر نیروی هوایی روسیه

1- Sukhoi Su-57

  • ورود به سرویس: 2020
  • تلفات تایید شده در جنگ اوکراین: 0

بر اساس گزارش ODIN، سوخوی Su-57 از سال 2002 در حال توسعه بود، و این جنگنده نسل پنجم در سال 2020 معرفی شد. این جنگنده به گونه ای طراحی شده است که دارای سوپرکروز، ابرمانورپذیری، رادارگریزی و آویونیک پیشرفته برای غلبه بر هواپیماهای نسل قبلی از جمله هواپیماهای ساخت غرب باشد.

در سال 2023، روزنامه کی یف پست گزارش داد که هیچ مورد تایید شده ای از حضور سوخوی Su-57 در آسمان اوکراین مشاهده نشده است، و افزود که این گمانه زنی وجود دارد که این هواپیما ممکن است برای حمله به اهدافی در داخل کشور استفاده شده باشد. یک گزارش به روزرسانی در ژانویه 2023 توسط وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد که نیروهای روسی «تقریباً مطمیناً» از Su-57 در اوکراین استفاده کرده اند. با این حال، آنها محدود به پرواز بر فراز روسیه و پرتاب موشک های دوربرد خود به درون خاک اوکراین بوده اند.

227227

این جنگنده ها نقطه قوت روسیه هستند/ عکس

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "این جنگنده ها نقطه قوت روسیه هستند/ عکس" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "این جنگنده ها نقطه قوت روسیه هستند/ عکس"، کلیک کنید.