بهره مندی 10 هزار مددجوی هرمزگانی از خدمات مشاوره رایگان

زندگی نیوز/هرمزگان مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: کمیته امداد استان هرمزگان در سال 1402، به 10 هزار و 936 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد، خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی رایگان ارایه کرده که از این میزان ارایه خدمت مشاوره، تعداد 4450 مورد آن به صورت گروهی و مابقی به صورت فردی انجام شده است.

حمید باسره امروز 9 اردیبهشت در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: ایفای نقش تخصصی مشاور و راهنما، برای خانواده هایی که به این خدمت کاربردی نیاز دارند می تواند به صورت ریشه ای و مستمر منجر به حفظ و بهبود عزت نفس در افراد و ایجاد انگیزه، افزایش اعتماد به نفس و تقویت روحیه خودباوری در بین مددجویان شده و زمینه و شرایط گام نهادن آنان را در مسیرهای رشد و توانمندسازی خانواده خود فراهم کند.

وی ضمن تبریک روز روانشناس به جامعه مشاوران و روانشناسان استان، اظهار کرد: یکی از رسالت ها و خدمات مهم این نهاد در راستای کمک به خانواده های تحت حمایت خود، ارایه مشاوره و راهنمایی به موقع و کاهش آلام و پیشنهاد راهکارهای مناسب به منظور رفع مشکلات روحی افراد است.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان تصریح کرد: کمیته امداد همچنین در سال گذشته با هدف کمک به افزایش امید، آگاهی و نشاط در بین مددجویان این نهاد، اقدام به برگزاری  7 همایش بزرگ در زمینه مشاوره خانواده، کودکان و نوجوانان، مهارت های ارتباطی، اعتیاد و امور تحصیلی برای بیش از یک هزار نفر از مخاطبان جامعه هدف خود، از جمله  زنان سرپرست خانوار دارای فرزند، زوج های جوان، دختران در آستانه ازدواج، دانش آموزان و… نموده است.

باسره با بیان اینکه در حال حاضر 26 مشاور در سطح ادارات استان مستقر هستند، یادآور شد: یکی دیگر از خدمات حوزه مشاوره در این نهاد شناسایی، پیگیری و درمان موارد حاد روانشناختی (افسردگی، افکار خودکشی، اعتیاد به مواد صنعتی، ….) است که در این حوزه نیز در سال1402 تعداد 30 مورد نیازمند درمان فوری شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفته اند.

به گزارش زندگی نیوز، در سال 1402، کمیته امداد استان هرمزگان، اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 541 میلیون تومان به منظور ارایه خدمات گوناگون، متنوع و تخصصی مشاوره به نیازمندان تحت حمایت این نهاد، هزینه کرده است.

پایان خبر زندگی نیوز

بهره مندی 10 هزار مددجوی هرمزگانی از خدمات مشاوره رایگان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بهره مندی 10 هزار مددجوی هرمزگانی از خدمات مشاوره رایگان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بهره مندی 10 هزار مددجوی هرمزگانی از خدمات مشاوره رایگان"، کلیک کنید.