وضعیت قرمز و نارنجی جوی در 9 استان/ خطر وقوع سیلاب – خبرگزاری زندگی نیوز | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری زندگی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، اطلاعیه ستاد نوروزی جمعیت هلال احمر به شرح زیر است:

1. از روز گذشته 5 فروردین تا ساعت 11:30 امروز ششم فروردین ماه، 9 استان اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، لرستان، همدان و کهگیلویه و بویراحمد متاثر از سیل و آبگرفتگی بودند و امدادگران در 31 عملیات مرتبط به 1851 نفر امدادرسانی و علاوه بر اسکان 54 نفر، آبگرفتگی 123 واحد مسکونی را تخلیه و 151 خودرو را از آبگرفتگی و برف رهاسازی کردند.

2. از مورخ 24 اسفندماه تا صبح روز ششم فروردین ماه 1403، جمعیت هلال احمر با افزایش 97.5 درصدی پست های نوروزی به بیش از 2 میلیون نفر خدمات امدادی، بهداشتی، درمانی، دارویی، بشردوستانه و آموزشی ارایه داده است.

3. با توجه به شرایط جوی نامساعد در برخی مناطق کشور، هلال احمر از روز 24 اسفند تا شب گذشته در مجموع، 232 نفر از شهروندانی را که در معرض خطر حوادث جوی بودند به مناطق امن منتقل و برای 1506 نفر اسکان اضطراری فراهم کرده است.

4. جمعیت هلال احمر از ابتدای طرح نوروزی 904 عملیات جاده ای را پوشش امدادی داده که در این ماموریت ها 1890 نفر در محل درمان و 745 مصدوم نیز به بیمارستان ها منتقل شدند. نیروهای نجاتگر هلال احمر همچنین در این مدت با به کارگیری تمامی ظرفیت ها، موفق به نجات جان 151 حادثه دیده تصادفات جاده ای نیز شده اند. این تعداد در عملیات های فنی رهاسازی از خودروهای تصادفی نجات پیدا کردند.

5. شهروندان با توجه به احتمال وقوع سیلاب از سفر و ترددهای بین شهری به خصوص در مناطق غربی و شمالی کشور پرهیز و به توصیه های ایمنی توجه کنند.

6. در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه و سوانح جوی سریعاً با شماره 112 تماس حاصل و موارد را به جمعیت هلال احمر اعلام کنید.

وضعیت قرمز و نارنجی جوی در 9 استان/ خطر وقوع سیلاب – خبرگزاری زندگی نیوز | اخبار ایران و جهان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "وضعیت قرمز و نارنجی جوی در 9 استان/ خطر وقوع سیلاب – خبرگزاری زندگی نیوز | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "وضعیت قرمز و نارنجی جوی در 9 استان/ خطر وقوع سیلاب – خبرگزاری زندگی نیوز | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.