موارد منع مصرف قارچ گانودرما

اثرات جانبی و عوارض قارچ گانودرما

در مورد این قارچ هنوز گزارشی مبنی بر عوارض جانبی آن مشاهده نشده است. با این حال برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، در شروع مصرف این قارچ از دوز پایین یعنی یک گرم در روز شروع کنید و پس از بیست روز به دو گرم در روز برسانید. اما در صورتی که دچار مواردی مثل سرگیجه، آبریزش بینی، درد معده، مشکلات گوارشی و … شدید از ادامه مصرف پرهیز کرده و به پزشک رجوع کنید. موارد منع مصرف قهوه با گانودرما : زنان باردار و مادرانی که در دوره شیردهی هستند. بیماران مبتلا به MS برای مصرف این قهوه حتماً با پزشک خود مشورت کنند. طبع این قارچ پرخاصیت سرد و تر می باشد. اگر طبع بدن شما نیز سرد است پیشنهاد می کنیم برای نتیجه گیری بهتر همراه با این قارچ کمی زنجبیل، دارچین و یا مواد غذایی دیگری که طبع گرم دارند مصرف نمایید.

موارد منع مصرف قارچ گانودرما

افرادی که تحت شیمی درمانی یا عمل های جراحی هستند حتماً قبل از مصرف این قارچ با پزشک خود مشورت نمایند. موارد منع مصرف قارچ گانودرما برای کسانی که به صورت روزانه این قارچ را مصرف می کنند از اهمیت زیادی برخوردار بوده و افراد باید در کنار آگاهی از فواید و خواص درمانی آن، از موارد منع مصرف آن نیز مطلع باشند. موارد منع مصرف قارچ گانودرما برای کسانی که به صورت روزانه این قارچ را مصرف می کنند از اهمیت زیادی برخوردار بوده و افراد باید در کنار آگاهی از فواید و خواص درمانی آن، از موارد منع مصرف آن نیز مطلع باشند. یکی از گونه های گیاهی بسیار محبوب در طب شرقی جهت درمان بسیاری از بیماری ها، قارچ گانودرما است که از خواص مهم آن می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با انواع سرطان ها اشاره نمود.

این قهوه ی گانودرما برای لاغری به منظور بهبود سلامتی و طول عمر افراد در کشورهای چین، ژاپن و برخی دیگر از کشورهای آسیایی استفاده می شود. در کشور ما نیز این قارچ به دلیل خواص معجزه آسایی که دارد اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. رنگ گانودرما قهوه ای تیره بوده و بافت خارجی آن براق و چوب مانند می باشد. ترکیبات فعال متعددی از پلی ساکاریدها، استرول های گیاهی، انواع ویتامین ها، آنتی اکسیدان و … در این قارچ نهفته است. با وجود این که اشکال مختلف آن درمطالعات سلولی، حیوانی و انسانی مورد آزمایش قرار گرفته اند اما در برخی موارد مصرف آن با بدن سازگاری ندارد. در ادامه با موارد منع مصرف قارچ گانودرما آشنا خواهیم شد. موارد منع مصرف قارچ گانودرما کدامند ؟ عارضه خاصی تا به امروز برای مصرف قارچ گانودرما از سوی سازمان غذا و دارو و بهداشت جهانی مطرح نشده است.

در هر صورت بهتر است که قبل از مصرف با عوارض جانبی آن آشنا شوید. معمولا بیشترین عوارض جانبی آن پس از مصرف طولانی مدت گزارش شده اند. برخی از موارد منع مصرف قارچ گانودرما که شایع هستند عبارتند از: تمامی داروهای شیمیایی و گیاهی در کنار خاصیتی که دارند و اثر درمان کنندگی که دارند، ممکن است برای افرادی مناسب نباشد و در مورد آن منع مصرف وجود داشته باشد حال یا ممکن است شخصی حساسیت دارویی بدهد و دیگر نتواند از آن استفاده کند و یا به طور کلی مسیله خاصی داشته باشد که از استفاده آن دارو منع شود. در مورد داروهای شیمیایی بیشتر مسیله حساسیت دارویی مطرح است ولی در مورد داروهای گیاهی علاوه بر مسیله حساسیت دارویی یا غذایی طبع بدن این افراد نیز موثر است. خواص قارچ گانودرما: گانودرما لوسیدوم یکی از معروف ترین قارچ های دارویی در جهان است.

قارچ گانودرما بیش از دو هزار سال است که در طب سنتی شرقی به دلیل خواص آن مورد استفاده قرار می گیرد. به طور طبیعی گیاهان و مواد غذایی دارای طبع هستند به طور مثال هندوانه دارای طبع سرد و خرما دارای طبع گرم است؛ هر شخص نیز طبع بدنی خاص خود را دارد مثلاً وقتی میگوییم کسی طبع بدنی گرمی دارد یعنی ممکن است با خوردن مواد خوراکی با طبع گرم دچار مشکلاتی نظیر حساسیت های پوستی شود و بالعکس وقتی شخصی دارای طبع بدن سرد است نمی تواند از مواد غذایی با طبع سرد زیاد استفاده کند چرا که ممکن است آن شخص دچار افت فشار و ضعف شود. البته در بیشتر موارد می توان با ترکیب کردن مواد غذایی طبع گرم یا سرد را معتدل کرد. موضوعی که در اینجا می خواهیم راجع به آن حرف بزنیم قارچ گانودرما، خواص و موارد منع مصرف این قارچ است.

آشنایی با قارچ گانودرما لوسیدوم

یک قارچ با ریشه ی آسیایی و خواستگاهی از آسیای شرق به ویژه چین و ژاپن می باشد که در گذشته به صورت وحشی و یک ساله در طبیعت رشد می کرده و برای یافتن آن زحمت های بسیاری متحمل میشدند چرا که این قارچ بسیار کمیاب بوده و به سختی پیدا می شده و از همین رو همان مقدار کم خاص طبقه اشراف بوده و مردم عادی توان و اجازه استفاده از آن را نداشتند. از هزاران سال پیش از گانودرما استفاده های دارویی میکردند و از خواص آن باخبر بوده و با عنوان جان افزا نامیده میشده است ولی در دهه های اخیر با انجام مطالعات و تحقیقات بسیاری که بر روی گانودرما و تاثیرات دارویی و درمانی آن انجام شده، این قارچ در راس گیاهان دارویی قرار گرفته و به طور وسیع در سراسر دنیا پرورش داده میشود به طوریکه در حال حاضر هر شخصی به راحتی توان تهیه و استفاده از آن را دارد.

قارچ گانودرما لوسیدوم با نام های متعددی شناخته می شود. در ژاپن به “ریشی” و در چین با نام لینگ ژی یا لینگ چی شناخته می شود. گانودرما لوسیدوم همیشه به عنوان یکی از 10 ماده طبیعی قوی و موثر در میان داروهای سنتی شناخته می شود. چینی های باستان گانودرما لوسیدوم را “قارچ جاودانگی” می نامیدند. جالب است بدانیداین قارچ، نادرترین و با ارزش ترین دارو در طب سنتی چینی است. افسانه ها آن را به عنوان یک “جوهر معنوی” توصیف می کند که دارای قدرت معجزه آسایی برای “بازگرداندن مردگان به زندگی” است! این قارچ امروزه شناخته شده ترین قارچ در دسته قارچ های درمانی و دارای بیشترین تعداد مطالعات و تحقیقات است که توجه پزشکی غرب را برانگیخته است. اما تحقیقات انجام شده طی چند دهه اخیر نشان داده خواص درمانی گانودرما بسیار فراتر است.

ترکیبات فعال گانودرما

قهوه گانودرما برای چاق شدن حاوی پروتیین (10-40%) کربوهیدرات (3-28%) و فیبر (3-32%) و همچنین بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است. در مجموع، بیش از 400 ماده فعال زیستی وجود دارد. از این تعداد حدود 140 ترکیب تری ترپن/ترپنویید، بیش از 200 نوع پلی ساکارید و گلیکوپروتیین، نوکلیوتید، سربروزیدها، ارگوسترول ها، پروتیین ها و اسیدهای چرب خاص، پروتیین ها و اسیدهای چرب خاص هستند. از عناصر دیگر ، میتوان به وجود مقادیر قابل توجه ژرمانیوم اشاره کرد. ژرمانیوم موجود در گانودرما بسیاری از اثرات مفید آن را توضیح می دهد. به طور سنتی، در چین و ژاپن گانودرما به عنوان آداپتوژن و تقویت کننده بدن و دارویی مکمل برای بیماری های کبد و کلیه، فشار خون بالا، آرتریت، نوراستنی، بی خوابی، برونشیت، آسم و زخم معده استفاده می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "موارد منع مصرف قارچ گانودرما" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "موارد منع مصرف قارچ گانودرما"، کلیک کنید.